2016/02/04

#inglased

Suhteliselt palju on küsitud minult, et ma teeks selliseid informatiivseid postitusi siin elamise, ülikooli jms kohta. Ma oma ainete kohta kirjutan varsti, ootan hindeid ja töid tagasi, et saaks teile ka näidata. Aga mõtlesin, et panen kirja mõned huvitavad/tüütud/naljakad/imelikud asjad, mis ma Inglismaa ja inglaste kohta olen tähele pannud.

Noorte riietumine
Ma saaks sellel teemal lõpmatuseni kirjutada, aga nende riietumine vastavalt ilmale on minu jaoks TÄIELIK müstika. Kui aus olla, siis 70% sellest teemast võib asi lihtsalt minus olla, sest ma õudne külmavares, aga ikkagi.. Õues on alla 10 kraadi, 50 km/h tuul ja paduvihm ehk väga ebameeldiv külm koerailm ja mingi tsikk lihtsalt jalutab mulle t-särgis vastu??? :D Ja siis üks hommik läksime trenni Matthewiga, kella 8 paiku vms, hommikud siin ikka päris jahedad, jälle tuul jne, ja üks tüdruk siis täiesti tavalistes retuusides ja t-särgis. Mul oleks toas ka külm selliste riietega haha. Müsteerium. Mina, külmast Eestist tulnud, peaksin ju karastatud olema ja mis muu veel, aga ikka olen alati kõige soojemalt riides. Kui välja minnakse, siis jopesid selga ei panda. Enamus tüdrukutel seljas mingisugune kõrge pihaga seelik ja crop top. Ja siis olen seal mina - pikad püksid, kampsun, mantel, müts, sall, kindad. Muidugi on ka neid, kes normaalse inimese kombel ennast riidesse panevad, aga lihtsalt ma märkan neid t-särgis inimesi kogu aeg :D Pole ime, et nii õhukeselt riides käies terve Inglismaa pidevalt ilma üle vingub. Ei maksa neid väga tõsiselt võtta, kui nad väidavad, et siin maailma halvim ilm or what not :D Pole nii hull midagi.

Noortevaheline suhtlemine
Small talk siin, small talk seal, small talk iga nurga peal. Ma v ä g a vihkan small talki. Täiesti mõttetu ebameeldiv ja aega raiskav tegevus. Kui millestki paremast pole rääkida, siis lihtsalt ära räägi! :D See on muidugi minu enda viga, aga jah, üldiselt jääb siin omavaheline suhtlus pinnapealseks. Ma päris täpselt ei tea, kuidas mingite väga lähedaste sõpradega asi on, et millest nemad omavahel räägivad jne, aga muidu jäävad inimeste jututeemad mulle suhteliselt kaugeks. Ma pole näiteks peaaegu et ühegi tüdrukuga connectinud. No lihtsalt täiesti teised inimesed. Ja kõigil on hästi palju tuttavaid, as in inimesed, kellega sa koos ainult peol käid, vahel ühika peal trehvad jne ning siis on alati see ülitoretsev small talk. Pluss, et "oh võiks koos midagi teha varsti" and they never talked again.. pmst :D Võibolla on eestlaseid ka selliseid, aga isiklikult pole kokku puutunud ehk ma väga ei mõista seda teemat. 

Üks pidu teise otsa
Selles mõttes, et tegelikult ei saa seda neile pahaks panna, et nad kogu aeg peol käivad, sest ega ma gümnaasiumis vist väga parem ei olnud, aga väga suur enamus käib väljas ikka mitu korda nädalas. Ma ei tea, kust nad selle raha ja energia võtavad, aga minu soon-to-be 21aastasele hingele see enam ei sobi haha. Eks ma olen oma suuremad pidutsemised vist ära teinud kah, aga mitu korda nädalas oli isegi 18aastasena too much. Selles mõttes, et kui sulle kolm korda aastas raha niisama antakse (uk grants), siis mõni võibolla keerabki natuke ära :D Eks ma ilmselt väärtustan juba natuke teisi asju ka, kui keegi ütleb, et appi pole terve kuu väljas käinud, siis mul on rohkem see, et jess pole terve kuu väljas käinud :D saving money jne. Tegelikult see pole midagi halba, aga lihtsalt olen tähele pannud, et ma käin inglastega võrreldes ikka mitu-mitu korda vähem väljas. Ja asi pole ainult vanuses, siin minuvanuseid vanemaid tudengeid ka, kes täpselt samamoodi panevad. Ja kui me seal Eestis arvame, et oleme ilge joomarahvas ja võtame kõvasti viina jne, siis haha tulge Inglismaale ülikooli ja teil vajuvad suud lahti nende koguste peale, mida ühed 18aastased tüdrukud maha suudavad juua. 

Veider toitumine
Kui ma Inglismaale tulin, siis muidugi ma teadsin, et nad söövad teisi asju ja et neile ilmselt meeldivad teistsugused toidud, aga noh.. kui aus olla, siis ega nad väga süüa keegi ei teegi. Kõik on külmutatud või pre-made. Põhilised toidud, mis nad ise teevad on a la mingi chilli'd (riis hakklihaga pmst), pastad, karrid jms, aga siis tulevad ka kõik kastmed ja asjad purkidest. No ilmselt tudengite asi, et odavam jne, aga no neil on tõesti kõigil kapid täis konserve ja igasugu purke jms. Ma tegin nt ise suppi endale, täiesti classic kanasupp ja inimesed lihtsalt vaatasid suud lahti, et MIDA ma teen nagu? Nagu ise teen suppi what? Üks tüdruk küsis, et miks see nii vesine on :D (nad söövad siin enamjaolt püreesuppe). Üleüldse kõik on nii hämmingus kui ma süüa teen, aga njah. Friikad ja kananuggetid on ilmselgelt parem vist :D

Kraanid
Ülimalt random teema haha, aga pardon me - need fucking kraanid!!! Kes Inglismaal kuskil kodus vms pole käinud, siis neil siin enamjaolt kaks kraani. Ühest tuleb kuum vesi ja teisest külm. Meil on ühikas ka sellised ja mulle lihtsalt ei mahu pähe, et kes võttis ette ja otsustas, et see on hea idee. Ei ole nagu kaks nuppu, mida keerata saab, vaid ongi KAKS eraldi kraani, mille temperatuuri ise kontrollida ei saa. Täiesti 100% kindel, et mingi mees, kes igapäevaselt oma nägu kraanikausis ei pese, otsustas, et see on okei. No täiesti võimatu on inimlikult nägu pesta, sest põhimõtteliselt sooja kraaniga see läheb nii, et külm vesi - leige vesi - kuum vesi - keev vesi (not even kidding, see konkreetselt aurab, ma olen oma käed ära kõrvetanud nii mitu korda) - jääkülm vesi. No ma ei tea :D Tegelt see alati täpselt nii ei ole, iga kord on omamoodi üllatus, et mis vesi sealt nüüd täna tuleb. Päris nii ka ei hakka ju, et võtad natuke vett külmast kraanist ja siis natuke kuumast kraanist peale haha ehk täiesti ebainimlik teema. Iga kord, kui ma oma käed ära olen kõrvetanud (nagu täitsa nii, et käed on veel pool tundi punased, see on ebanormaalne ausalt), siis sellele järgneb pooletunnine monoloog Matthewile teemal, et need kraanid võiks põlema panna :D Võibolla asi on selles, et meie ühikas debiilne süsteem, aga kaks kraani on ikkagi suht igal pool.

Kõik protseduurid on 2x aeglasemad ja keerulisemad
Ma ikka aeg-ajalt jutustan oma sõpradele imelisest e-riigist nagu seda on Eesti, sest no täiesti võimatu on siin riigis inimlikult asju ajada :D Pangakontot mul endiselt pole. Ma olen kolm korda üritanud ja siis neile jälle midagi ei sobi. Nt selleks, et konto avada, pead koolist mingi tõendava kirja võtma, mis on juba oma ette teema (nt enda oma ootasin 3 nädalat, sest nad unustasid mulle meili saata, et see valmi on..). Sain oma kirja, läksin sellega Nationwide'i, aga neile see ei sobinud, sest seal ei olnud pöördumist otseselt Nationwide'ile. Noo tere hommikust. Ehk pangakonto avamine võtab aega kuskil 2 nädalat vähemalt. Uskumatu eks. Ma lähen järgmine nädal tagasi, eks ole näha, mis edasi hakkab saama. Ja siis veel National Insurance Number (et töötada saaksin) saadetakse sulle postiga, paberi peal ja see on põhimõtteliselt ainuke koht, kus see kirjas on. Ma kaotasin selle ära natukeseks ajaks ja selleks, et seda teada saada, pead sinna enamvähem uuesti kohale minema :D Selle tulemine ise võttis 6 nädalat aega. Ma saan aru nende formaalsustest jne, aga ma kogu aeg mõtlen selle peale, et Eestis oleks asi juba tehtud mitu korda efektiivsemalt. 


Okei, tegelikult mul oli veel mingeid teemasid mõttes, aga siin läheks liiga pikalt :D Tundub natuke vinguv või halvustav, aga ärge saage valesti aru. Lihtsalt sellised teistmoodi asjad :D Väga loodan, et keegi, kes ka inglismaal õpib, feelib seda, sest muidu mul tunne, et ma ülimalt kritiseeriv või midagi haha. Võimalik, et mõne teema puhul pingutasin natuke üle :D Aga ikkagi, kõige suurem müstika on nende riietumine minu jaoks. Harjumise asi äkki, ei tea. Ma endiselt iga kord imestan, kui kedagi 5-kraadise ilmaga t-särgi väel näen.

3 comments:

  1. Omg avastasin su blogi just kusagilt fb trennigrupist. Ja loen seda postitust ja tunnen end täiega sinu nahas. Elan ise austraalias ja siin on kõik nii sama 😂 esiteks see small talk, reaalselt see on igalpool ja ma aussi pliksidega ei klapi üldse sest nad enamasti nii feigid. Tänu oma aussi peiksile olen leidnud endale girlfriende, need kes ta sõprade girlfriendid on aga neist ka pooled aint smalltalkijad. Anyway I don't mind. Kusjuures hetkel töötan ülitoreda inglise pliksiga koos, aga eks erandeid ikka on. No teiseks riietumine. Siin on küll soe enamasti aga pliksidel vahet pole mis vanuses seljas ainult crop top ja siis kõrge pihaga lühkad või seelik mis on mega mini. Ja need kraanid haha,mul üks selline vannitoas. Ja paberimajandus. Ma taotlesin permanent viisa endale ja no oh seda paberimajandust siin, mine või lolliks. Anyway pangakaarti on siin lihtne õnneks teha :D
    Poes müüakse aint crappi ja tervislikku toitu peaaegu et ei leia, välja arvatud köögi japuuviljad. Neid siin hulgi. Aga nagu rukkitooteid null ja iga asi säilib siin min 2 kuud,isegi hapukoor säilib poolteist kuud, kuidas see võimalik on.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaa siin ka enamus tüdrukutel see feikness nii küljes, et ma lihtsalt ei suuda neid tõsiselt võtta. Üleüldse nende huumor on nii teistsugune, et mind ajab see hulluks :D Oma eesti sõbrannadega naera ikka lolliks end vahel, aga isegi nende naljad on sellised pinnapealsed, et võibolla võtab muigama.
      Meil ka piim kestab siin üle nädala, aga ma ise lehmapiima väga ei joogi õnneks. Hapukoort leidsin mingit poola vms oma ja see vist säilis natuke vähem, aga kahtlane oli ta ikkagi :D
      Nii toredalt pikk kommentaar, aitäh! :)

      Delete
  2. Haha, ma ise elan Saksamaal, aga enamusele võin kahe käega alla kirjutada! :-D
    Okei, kraanid on siin õnneks normaalsed...aga riietusega nad panevad ka hullu ikka:talvel, kui minul on paks jope, sall, müts, kindad..lehvivad nemad...näiteks pusa väel ringi..kui aga soojaks läheb ja mina näiteks baleriinasid või lahtiseid kingi kannan, tõmbavad nemad endale põlvini saapad jalga..siis mõtlen küll, et kus su saapad enne olid? :-D
    Paberimajandusest ja üldisest asja ajamisest pole vist üldse mõtet rääkida..online avaldus tähendab seda, et sa saad asja online ära täita, ära saata..ja siis pead sama asja 3 korda välja printima ja kolme erinevasse asutusse saatma, posti teel, mõistagi. Et nii palju siis online'ist :-D

    ReplyDelete